و فرموده اند :
" یک عده مرثیه خوان و روضه خوان کارشان این است که شب و روز مردم را ترغیب کنند به گریه کردن و بر سر زدن و به زیارت رفتن... دیگر نه از معارف اسلام خبر و نه از حقایق قرآن اثری است خرافات ص 98"
و فرموده اند:
" کافی یک باب اخباری آورده ضد قرآن از قول همین کذابان و غالیان".
عرض می شود : این بنده نه مدعی صحت همه احادیث کافی هستم، نه مدافع قرآن شناسی همه آیت الله زمان خودمان. اما از این علامه مرحوم توقع می رفت که با این همه اتهام " قرآن ناشناسی، بی خبری از کتاب خدا، ضدیت با کلام الله ... " حداقل سخنانی خلاف قرآن مجید نگویند و در فهم آیات کلام الله مجید در ظلمات شبهات گام نزنند و بدون جهت هر زیارت نامه ای را خلاف قرآن ندانند و در ترجمه آیات ، جعلیات نیافرینند .
فقط چند نمونه ذکر می کنم :

1- در صفحه 63 خرافات مرقوم فرموده اند:
" این جعالان زیارات به نماز و راه مستقیم الهی که دین اوست معتقد نبوده اند لذا این جملات را بافته اند: . . . السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا صَفْوَةَ اللَّه‏ یا عَمُودُ الدِّین‏ و امام را صفی الله خوانده در حالی که" اصطفاء" مخصوص انبیاء است ".
آقای علامه برقعی خلاف می گویند : چنان که خداوند در آیه شریفه چهل ودوم از سوره ال عمران می فرماید :

وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ (42)آل عمران .
چنان که ملاحظه می فرمایید در آیه شریفه خداوند دو بار مقام "اصطفاء" را به حضرت مریم نسبت داده است و گویا همه غیر از آقای برقعی می‌دانند که حضرت مریم از انبیاء نبوده است .