ودر پایان این گفتگو روبه اصحاب خود کرده و می فرمایند:
" بدانید که اگر ایشان (مردگان) را در سخن گفتن اجازه و فرمان بود به شما خبر می دادند که بهترین توشه تقوی است. نهج فیض صفحه 1147 به مضمون همین آیه شریفه و در باره همین دل مرگان است که امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید :
" فَالصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ لَا یَعْرِفُ بَابَ الْهُدَى فَیَتَّبِعَهُ وَ لَا بَابَ الْعَمَى فَیَصُدَّ عَنْهُ وَ ذَلِکَ مَیِّتُ الْأَحْیَاءِ "
صورت (اهل ضلالت) ، صورت آدمی و دل او دل حیوان است. باب هدایت را نمی شناسد تا پیروی کند و باب کوری و گمراهی را نمی شناسد تا از آن دوری گزیند. پس او مرده ای است در میان زنده ها.
آقای برقعی لابد می دانند که مسلمانان از هر مذهب و ملتی در نماز به رسول خدا به صیغه مخاطب السلام علیک ( سلام بر تو باد ) درود می فرستند و این سلام را لغو و بیهوده نمی دانند
5 - تهمت رافضی و شرک به شیعه :
در صفحه 84 خرافات وفور فرموده اند:
"بی جهت نیست که فرق اسلامی فرقه شیعه امامیه را رافضی و مشرک خوانده اند چون این جملات را در کتب و زیارات شیعه می بینند".
سبحان الله ،‌خداوند انصاف دهد با همین تهمت رافضی و باطنی در طول تاریخ تاتوانستند در کشتن و غارت کردن و به اسارت گرفتن و ایجاد انواع مزاحمت ها دریغ نکردند و شهادت آنها را نمی پذیرفتند و آنها را به کارهای دیوانی نمی گماردند و نویسندگانی چون ابن تیمیه ، ابوبکر محمد راوندی ، و محمد ثابت ، شیعیان را به ترک سفر حج متهم کردند . و امروز علامه محترم برای تمام این اعمال جهت و توجه شرعی می بافند. اما در باره زیارت قبور و زیارت نامه خواندن در مقابر متبرک و توسل به اولیاء و انبیاء بهتر بود علامه برقعی نگاهی به کتب اهل سنت و فتاوای علمای آنها و روش ائمه چهارگانه ابوحنیفه، مالک، شافعی ، احمد بن حنبل می افکندند تا معلوم شود تهمت رافضی و شرک به شیعه دلیل دیگری دارد.