2-2- در صفحه 28 تراجم الرجال در ترجمه ابراهیم بن عقبه مرقوم فرموده اند :
" از اصحاب حضرت جواد (علیه السلام) و حضرت هادی (علیه السلام) است و بزرگان امامیه از او روایت کرده اند و حسن الحال و ثقه است . "
و در صفحه 139 «خرافات....» فرموده اند:
" ابراهیم بن عقبه، این شخص نامش در رجال هست ولی از مدح او یا قدح او چیزی وارد نشده و معلوم نیست چه عقیده و عملی داشته ".
3-2- در صفحه 225 تراجم الرجال درترجمه احمد بن محمد بن داود مرقوم فرموده اند :
"از مشایخ و اجلاء است. روایت می کنداز والد خود و حسن الحال است "
و در صفحه 150 «خرافات....» می فرمایند :
"احمد بن محمد بن داود، علمای رجال او را مجهول دانسته اند ولی در ابواب مزار از این شخص مجهول بسیار روایت آورده اند "! ! !
4-2- در صفحه 248 تراجم الرجال ذیل ترجمه اسماعیل بن ابان مرقوم فرموده اند:
"اسماعیل بن ابان از اصحاب حضرت صادق ع و دارای و حسن الحال است ".
و در صفحه 155 «خرافات....» می گویند :
" اسماعیل بن ابان . . . مجهول الحال ولی در ابواب مزار از {او} روایت کرده اند زیرا ابواب مزار پایه محکمی ندارد. "
5-2- در صفحه 223 تراجم الرجال ذیل ترجمه احمد بن محمد بن خالد برقی مرقوم فرموده اند :
" . . واین احمد از ثقات علما و اصحاب امامیه به شمار رفته و کتاب محاسن برقی معروف از اوست که به تازگی به چاپ رسیده و بعضی آن را خامس کتب اربعه { شیعه } شمرده اند . "
و در صفحه 154 «خرافات....» فرموده اند :
"احمدبن محمدبن خالد برقی که به تصدیق علمای رجال مدتی از عمرش را در دین و مذهب خود حیران و شاک بوده . . . چنین اشخاصی که خود حیرانند پایه دین سایرین شده اند. کور دگر عصاکش کور دگر بود"