د ـ از راویان دیگر حبیب بن ثابت است . ابن حجر به نقل از ابن حبان می نویسد: او تدلیس می کرده .
عقیلی می گوید : ابن عون او را مورد حمله قرار داده است. قطان می گوید: " بیش از یک حدیث از عطا روایت کرده ولی هیچ کدام قابل اعتماد نیست و درست حفظ و ضبط نشده است. "
ه - راوی دیگر "ابووائل" است که به قرینه روایتش از حبیب بن ثابت همان شقیق بن سلمه کوفی است. او از طرفداران عثمان بود و به علی (علیه السلام) بد می گفت . ابن حجر به نقل از عاصم بن بهدله می نویسد :‌
" از ابی وائل پرسیدند علی را دوست داری یا عثمان را ؟ گفت : ‌اول علی را دوست داشتم و سپس به عثمان علاقمند شدم . "
شکی نیست که ابووائل از گروه خوارج بوده و مذهب آنان را داشته ، اما از کسانی است که بر اثر سخنان علی (علیه السلام) از معرکه نهروان بیرون رفته اند . ابن ابی الحدید در شرح نهج می نویسد :
" از جمله کسانی که در باره علی کج فکر می کردند ابووائل شقیق بن سلمه بود و او از دوستداران عثمان و بدگویان به علی (علیه السلام) بود . شرح نهج البلاغه ج 3 صفحه 370 . "
بله آن آب و تاب آقای برقعی در باره احادیث زیارت است و این مسلک ایشان در نقل روایاتی که متن آن را به نفع خود دیده اند . راستی ایشان نگران صحت و سقم روایات وراستی و ناراستی روایان بوده اند؟ شما قضاوت فرمایید.

4 - قرآن شناسی و قرآن دانی علامه برقعی
مرحوم برقعی در «خرافات وفور» فرموده اند:
" ما نمی دانیم چرا آیت الله های زمان ما به قرآن آشنا نیستند . خرافات وفور ....ص 154 "