مخفی بودن قبر حضرت زهراء سلام الله علیها
بسم الله الرحمن الرحیم
مساله مخفی بودن قبر بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) دقیقا همچون خاری در چشمان اهل تسنن و وهابیت و محبین و اتباع عمر بن خطاب می باشد که تاکنون هیچ راهی برای فرار از آن پیدا نکرده اند مگر حرفهایی جاهلانه که در نزد ارباب علم کوچکترین ارزش را ندارد !
مخفی بودن قبر بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) دقیقا سند مظلومیت ایشان بوده است .
این امر به دستور بی بی مظلومه ( سلام الله علیها ) و همّت امیرالمومنین ( علیه السلام ) بوده است .
تمامی اهل بیت ( علیهم السلام ) از قبر مادرشان با خبر بوده اند و آن را زیارت می کرده اند . دقیقا بر خلاف مخالفین زیارت قبور ( یعنی وهابی ها ) .
بد نیست در ابتدا به مطالبی اندک در باب جواز زیارت قبور اشاره نماییم .
زیارت قبور در نزد اهل بیت ( علیهم السلام ) مقبول می باشد .
مرحوم خونساری در ” جامع المدارک ” ج ۲ ص ۵۵۴ چنین می گوید :
” وأما استحباب زیارة الأئمة علیهم السلام بالبقیع فهو من ضروریات المذهب مضافا إلى النصوص المتواترة “
( استحباب زیارت ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع ، از ضروریات مذهب است اضافه بر نصوص و روایات متواتر ( که موید این کلام است ) .
سپس در ادامه چنین می گوید :
” وقیل للصادق علیه السلام ( ما لمن زار واحد منکم فقال : کمن زار رسول الله صلى الله علیه وآله وقال الرضا علیه السلام على المحکی فی خبر الوشاء ( إن لکل إمام عهدا فی عنق أولیائه وشیعته ، وإن من تمام الوفاء بالعهد زیارة قبورهم فمن زارهم رغبة فی زیارتهم وتصدیقا بما رغبوا فیه کان أئمتهم شفعاءهم یوم القیامة ) “
( به امام صادق علیه السلام گفته شد : برای کسی که یکی از شما ( اهل بیت ) را زیارت نماید چه ( اجری ) می باشد ؟ امام علیه السلام فرمودند : همانند آن است که رسول الله ( صلی الله علیه و آله وسلم ) را زیارت کرده است .
در روایت وشاء از امام رضا علیه السلام چنین بیان فرمودند : برای هر امام ( علیه السلام ) بر ذمه دوستداران و شیعیانش حقی می باشد . پس از اتمام عهد و وفا بر آنان ( ائمه ) همانا زیارت قبور آنان می باشد . پس هر کس با رغبت و تصدیق ( معرفت ) به زیارت آنان برود ، ائمه او در روز قیامت شفیع وی خواهند بود )