د) رفتار شناسي سران استكبار و رسانه هاي بيگانه
سران كشورهاي استكباري از مدتها قبل در تلاش براي تأثيرگذاري بر انتخابات ايران بوده اند واين برنامه را از طرق مختلف در دستور كار خود قرار داده بودند. بررسي رفتار آنها نشان مي دهد آنها براي انجام اهداف خود چند گزينه را به اجرا درآورده اند.
1) رسانه هاي استكباري قبل از انتخابات با هدف ترديد و تشكيك در اذهان مردم دست به كار شدند و از آنجا كه در خصوص نتايج انتخابات، همين نتيجه پيش آمده را پيش بيني كرده بودند سعي نمودند تا با القاء نكاتي همچون: «انتخابات در ايران رقابتي نيست. تمام رقابتها صوري و مجازي است. اين در حقيقت انتخابات نيست انتصاب است و...”
مردم را براي حضو در پاي صندوق هاي رأي دلسرد و مردد سازند. البته با آگاهي و هوشياري مردم اين ترفند نتيجه نداد و آنها با حضور حداكثري مردم در روز انتخابات متعجب و متحير شدند.
2) از آنجا كه سران استكبار و ابزار رسانه اي آنها انتظار مشاركت گسترده و عظيم مردم را نداشتند سعي كردند تا خود را با شرايط جديد وفق دهند و با سيل خروشان ملت ايران هماهنگ گردند. آنها دريافتند كه از اين پس سر فصل جديدي در مسائل مربوط به جمهوري اسلامي گشوده شده است و ايران با داشتن اين پشتوانه عظيم مشروعيت مي تواند در عرصه هاي بين المللي و مسائل خاورميانه و انرژي هسته اي جايگاه خود را بيش از پيش ارتقاء بخشد و در جهان تأثيرگذار باشد.