پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟

  1. #1
    بنیانگذار کانون تفسیر قرآن امیرحسین آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    نوشته ها
    8,629
    می پسندم
    3,005
    مورد پسند : 3,788 بار در 2,619 پست
    نوشته های وبلاگ
    20
    میزان امتیاز
    275

    پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟

    پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟


    "خبرنامه دانشجويان ايران " نوشت: همزمان با آغاز دومين هفته اكران اخراجي‌هاي (3) آخرين ساخته مسعود ده‌نمكي سايت‌هاي ضدانقلاب در اقدامي هماهنگ و گسترده اقدام به هتاكي نسبت به بينندگان اين فيلم كه ركورد فروش در ميان فيلم‌هاي داراي نوبت اكران اول نوروزي هستند، كردند.

    شايد در تصور اوليه اينگونه تلقي شود كه حمله به اخراجي‌ها به دليل مسائل سياسي و موضوع اين فيلم است اما اصطلاحات پيدا و پنهان نشانگر آن است كه يك كانون توطئه در بدنه سينما شكل گرفته تا به هر قيمتي اجازه ندهد يك فيلم دفاع مقدس و از آثار نيروهاي ارزشي، ركوردار تاريخ سينماي ايران شود.

    اين كانون توسط چند خبرنگار و منتقد سينمايي كه هر كدام در چند سايت، مجله هنري و حتي سرويس‌هاي فرهنگي برخي خبرگزاري‌هاي رسمي حضور دارند و هم‌چنين چند چهره سينمايي مديريت مي‌شود.

    از جمله افراد فعال در اين شبكه مي‌توان به (ر.ر) از بازيگراني كه با صدا و سيما نيز همكاري پراكنده دارد، (ح. ف) بازيگر سينما، (ر.ج) كارگردان و بازيگر سينماست، (الف.پ)، (م.ت) و (ر. الف) از نويسندگان و منتقدان هستند.

    حركت اين كانون از سخنراني (الف.پ) در يكي از فرهنگسراهاي تهران عليه فيلم اخراجي‌ها و به بهانه نقد اين فيلم آغاز شد كه گفته بود "روشنفكران عرصه سينما به هر قيمتي شده حتي با ساخت فيلم‌هاي عامه‌پسند بايد بتوانند ركورد جذب مخاطب در سينماي ايران را از دست فيلم اخراجي‌ها بيرون بكشند. "

    اخبار اين كانون را علاوه بر رسانه‌هاي ضدانقلاب خارجي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي، رسانه‌هاي منفعل در برابر جريان فتنه و براندازان نرم در داخل كشور نيز پوشش مي‌دهند.

    در اين راستا طي دو سال گذشته با تقليد اخراجي‌ها در ژانر جبهه و جنگ و حتي در فضاي طنز فانتزي چند فيلم توسط كارگرداناني كه از اين نوع سينما گريزان بودند ساخته شده اما جالب آن است كه اين فيلم‌ها هيچ كدام در طول اكران نتوانستند ركوردي را به دست آورند.

    از جمله اين فيلم‌ها مي‌توان به پوپك و مش‌ماشاءالله ساخته فرزاد معتمد و سنپطرزبورگ ساخته بهروز افخمي در ژانر طنز و زمهرير ساخته علي روئين‌تن و دمكراسي در روز روشن ساخته علي عطشاني كه از فيلترهاي نظارتي هم رد شده بودند و در فيلم اخير به شكلي سخيف رئيس‌جمهور به سخره گرفته شده اشاره كرد كه حتي به رقم قابل توجهي در تهران هم دست نيافتند و اكنون هم اميد اين جريان به ورود آقايان ممنوع ساخته رامبد جوان است.

    طرح اوليه كانون توطئه عليه سينماي متعهد و ارزشي اين بود كه در جشنواره فيلم فجر، اخراجي‌هاي (3) را فيلمي ضعيف و فاقد استانداردهاي لازم معرفي كرده و با هو كردن و با هتاكي آن را بد جلوه دهند اما عدم نمايش فيلم در سينماي منتقدان رسانه‌ها و بر عكس اكران آن در سينماهاي مردمي و استقبال گسترده عمومي از جديدترين توليد ده‌نمكي آنها را غافلگير كرد.

    بعد از استقبال مردم از اخراجي‌ها در جشنواره فيلم فجر اين شبكه به سوي دوقطبي و چندقطبي كردن اكران فيلم‌ها حركت كرد تا چند فيلم را در برابر اخراجي‌هاي (3) قرار دهد كه اكنون دو گزينه اصلي آنها يعني جدايي نادر از سيمين ساخته اصغر فرهادي و يكي از ما دو نفر ساخته تهمينه ميلاني همزمان با اخراجي‌هاي (3) به نمايش درآمد.

    مدعيان معتقد بودند اگر فيلم "درباره الي " هم همزمان با اخراجي‌ها اكران مي‌شد، قطعاً مي‌توانست ركوردشكن باشد، اما اكران همزمان جدايي نادر از سيمين، آخرين ساخته اصغر فرهادي و ركوردشكني تازه فيلم ده‌نمكي نشانگر پوشالي بودن اين استدلال است.

    با آغاز اكران فيلم‌هاي نوروزي در حالي كه هنوز كوكي اخراجي‌هاي (3) در سينماهاي تهران توزيع نشده بود در برنامه 7 (شبكه 3 سيما) گزينه اصلي در برابر اخراجي‌ها معرفي شد و در قالب يك نظرسنجي با اين عنوان كه مردم بگويند كدام فيلم پرفروش‌ترين فيلم گيشه خواهد شد دوقطبي شدن فضا كليد زده شد.

    اعلام اخبار مشوش درباره ركورد يكي از فيلم‌هاي نوروزي در يكي از سينماهاي تهران كه البته گروهي از جوانان شمال شهري را به صورت سازماندهي شده در آن گردهم آورده‌اند تا ركورد فيلم مذكور را در سه روز اول به هر قيمتي حفظ كنند فضاي به وجود آمده را تشديد كرد اما با ساماندهي نمايش اخراجي‌ها در تهران و فروش چند برابري اين فيلم در سينماهاي جنوب و مركز شهر و در روزهاي اخير حتي در سينماهاي پرديسي بالاي شهر همه نقشه‌هاي جريان مخالف سينماي ارزشي نقش برآب شد.

    بعد از شكست‌هاي پي‌درپي جريان مذكور فاز تحريم اخراجي‌هاي (3) كليد خورد و در فيس‌بوك صفحه‌اي بدين منظور تشكيل شد و هر هفته خبري عليه اين فيلم با تحريف مضمون آن روي سايت قرار گرفت.

    فاز بعدي اين شبكه تهاجم به مردم و فحاشي به مخاطبان و بينندگان اخراجي‌ها بود كه اين ماموريت را سايت صهيونيستي بالاترين برعهده دارد و به نظر مي‌رسد براساس مكتوبات اين سايت‌ها و رسانه‌ها ترفند بعدي اين جريان قاچاق فيلم و پخش گسترده آن در سطح شهرها باشد.

    اين مطلب نشانگر آن است كه پياده‌نظام ناتوي فرهنگي جريان شبه روشنفكري بيش از آنكه با مضمون انتخاباتي فيلم دشمني داشته باشند به سينماي ارزشي و عوامل آنها حسادت داشته و به آنها حب و بغض دارند چرا كه اگر مشكل آنان مربوط به فيلم بود بايد از رسيدن آن به دست مردم ممانعت مي‌كردند نه اينكه مردم را به ديدن قاچاق فيلم دعوت كنند.

    با اين تحليل اين فرضيه كه جريان معاند با سينماي ارزشي و هنر متعهد به دنبال جلوگيري از شكستن ركورد دوباره اخراجي‌ها و در واقع شكست جريان شبه روشنفكري در سينما براي سومين بار متوالي است تقويت مي‌شود و روزهاي آينده تعيين‌كننده خواهد بود.
    منبع: هیئت رزمندگان اسلام
    ۱۳۹۰/۱/۶
    -پایان-

  2. #2
    بنیانگذار کانون تفسیر قرآن امیرحسین آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    نوشته ها
    8,629
    می پسندم
    3,005
    مورد پسند : 3,788 بار در 2,619 پست
    نوشته های وبلاگ
    20
    میزان امتیاز
    275

    RE: پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟

    ده نمكي: "اخراجي هاي 3" لحن تند و گزنده اي دارد


    «مسعود ده نمكي» كارگردان «اخراجي ها 3» پس از دريافت جايزه خود از چهارمين دوره انتخابات انجمن روزنامه نگاران مسلمان، بيان داشت: «اخراجي ها3» لحن تند و گزنده اي دارد و حدود 2 هزار نفر در ساخت اين فيلم من را ياري كردند.

    ده نمكي در وبلاگ خود نوشته است: امروز در تالار سيد الشهدا صدها تن از مردم به تماشاي اخراجي هاي۳ نشستند.انجمن روزنامه نگاران مسلمان سه فيلم را به عنوان منتخب خود از جشنواره فيلم معرفي كرد كه اخراجي ها گزينه اول آنها بود.از همه جالبتر براي من واكنش آقاي سربخش به عنوان يك جانباز هفتاد درصد بود .بعد از اكران فيلم تماس گرفت و از لحظات محزون اخراجي ها و اشك هايش گفت.سربخش از هجوم جمعيت بعد از اكران فيلم به سمت جانبازان حاضر در مراسم صحبت كرد و معتقد بود كه تاثير فيلم روي مخاطب نسل جديد با عث اين واكنش محبت آميز بوده است.

    با صحبت هاي اين جانباز ياد اظهارات خانمي افتادم كه خود را از اقليت هاي ديني معرفي كرد و همين ديدگاه مي گفت ما چقدر در حق اين جانبازان كوتاهي كرده ايم.

    همچنين شامگاه سه شنبه 10 اسفند ماه مراسم اهداي جوايز چهارمين دوره انتخابات انجمن روزنامه نگاران مسلمان به بهترين هاي جشنواره بيست و نهم فيلم فجر در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء (ع) با استقبال مردم و هنرمندان برگزار شد.
    بنابر گزارش فارس، اين مراسم ساعت 17 با پخش سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد آغاز شد.

    در ادامه اين مراسم «حسن اختري» دبير كل انجمن روزنامه نگاران مسلمان پشت تريبون آمد و به نوبه خود خدمت حضار در سالن خير مقدم عرض كرد و سپس «محمود گبرلو» نماينده هيئت داوران بيانيه داوري اين انجمن را براي حضار در سالن قرائت كرد.

    بنابراين گزارش، در ادامه مراسم «عليرضا سجادپور»، «حسن اختري»، «محمود گبرلو»، «عليرضا سربخش»، «شفيع آقامحمديان» و «مريم پوريامين» به روي صحنه آمدند تا جوايز اين انجمن را به فيلمسازان برگزيده اهدا كنند.
    جايزه اول سينماي اجتماعي به فيلم سينمايي «اخراجي ها3» ساخته مسعود ده نمكي اهدا شد.
    جايزه دوم بخش مقاومت و نهضت آزادي بخش به فيلم سينمايي «33 روز» ساخته جمال شورجه اهدا شد.
    جايزه سوم سينماي ديني به فيلم سينمايي «آسمان هشتم» ساخته حسن نجفي تعلق گرفت.
    برگزيدگان بعد از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمده و سخن گفتند كه مشروح اين سخنان به شرح زير است.

    * ده نمكي: «اخراجي ها3» لحن تند و گزنده اي دارد .
    «مسعود ده نمكي» كارگردان «اخراجي ها 3» پس از دريافت جايزه خود، با تشكر از هئيت داوران بيان داشت: «اخراجي ها3» لحن تند و گزنده اي دارد و حدود 2 هزار نفر در ساخت اين فيلم من را ياري كردند.

    اين كارگردان ادامه داد: مقام معظم رهبري در ديدار اخير خود با هنرمندان فرمودند كه؛ حوزه هنر خاكريزهايي دارد كه هنوز فتح نشده است و من دوست دارم با هم كاري يكديگر آن خاكريزها را هم فتح كنيم.

    مسعود ده نمكي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: ما كارگردانان، مديران فرهنگي و رونامه نگاران در يك جبهه قرار داريم و اميدوارم اين همپوشاني طوري باشد كه با ذره بين همديگر را مورد هدف قرار ندهيم تا آن خاكريزهاي فتح نشده هم فتح شود.

    * شورجه: سينماي ايران به پوست اندازي احتياج دارد .
    در ادامه اين مراسم، «جمال شورجه» كارگردان فيلم «33 روز» پس از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمد و خاطرنشان كرد: از هئيت داوران كه اين فيلم را قابل دانستند، تشكر مي كنم. امروزه جهان اسلام در شرايطي قرار دارد كه سينماي ايران به يك جهش احتياج دارد تا خود را با ساير آثار جهان مطابقت دهيم و ما اگر نتوانيم از ابزار سينما استفاده كنيم و به اين سطح استاندارد برسيم، كمي از قافله عقب مانده ايم.

    جمال شورجه در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: سينماي ايران احتياج به پوست اندازي دارد و اميدوارم خداوند اين بصيرت را به ما بدهد تا بتوانيم هر چه زودتر سينماي ايران را ارتقاء دهيم.

    * نجفي: خودم را مستحق اين جايزه نمي دانم .
    در ادامه «حسن نجفي» كارگردان «آسمان هشتم» پس از دريافت جايزه خود پشت تريبون آمد و بيان داشت: از هيئت داوران تشكر مي كنم اما خدا وكيلي دوست نداشتم اين جايزه را دريافت كنم چرا كه بعد از ساخت اين فيلم و دريافت دو جايزه در سه شب گذشته، احساس مي كنم از غربت امام رضا (ع) دور مانده ام، اميدوارم خداوند به من كمك كند تا هر چه زودتر به اين غربت نزديك تر شوم.
    حسن نجفي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: با تشكر از هيئت داوران محترم، خودم را مستحق دريافت اين جايزه نمي دانم.

    در پايان مراسم نيز فيلم سينمايي «اخراجي ها3» براي مدعوين پخش شد.

    * فيلمبرداري از «اخراجي ها 3» با دوربين موبايل
    از حواشي اين مراسم مي توان به اين نكته اشاره داشت كه اواسط نمايش فيلم «اخراجي ها 3» ناگهان نمايش آن متوقف شد و مسئول سالن از دو نفر از حضار در سالن كه با گوشي موبايل در هر حال فيلمبرداري بودند درخواست كرد تا از اين اكران سوء استفاده نكنند و «مسعود ده نمكي» نيز خواستار قطع اكران فيلم شد كه با خواهش مسئولان اين اكران ادامه پيدا كرد.
    منبع: سرويس خبری آوينی فيلم
    1389/12/14
    -پایان-

  3. #3
    بنیانگذار کانون تفسیر قرآن امیرحسین آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    نوشته ها
    8,629
    می پسندم
    3,005
    مورد پسند : 3,788 بار در 2,619 پست
    نوشته های وبلاگ
    20
    میزان امتیاز
    275

    RE: پشت پرده حملات به اخراجي‌ها 3 چيست؟

    "جدائی نادر از سیمین" برترین فیلم جهان شد!

    طرفداران «مجازي» فتنه سبز افتضاح ديگري در فضاي جهاني اينترنت به بار آوردند.

    به گزارش جهان به نقل از کیهان اين طيف فعال در شبكه عنكبوت پيش از اين در پي پيش افتادن ركورد فروش فيلم «اخراجي هاي ۳» از فيلم ضعيف و مغرضانه «جدايي نادر از سيمين»، مردم را دعوت به تحريم تماشاي اخراجي هاي ۳ كردند كه از قضا مزيد بر علت در استقبال شد. پس از آن همين جريان به همراه يك شبكه مافيايي سعي كردند با كپي و فروش سي دي هاي غيرمجاز اخراجي هاي۳، از حضور مردم در سينما و تماشاي اين فيلم جلوگيري كنند. آنها همچنين با انتشار غيرقانوني فيلم در شبكه اينترنت باز هم كوشيدند ركورد فروش را متوقف كنند كه بي نتيجه ماند.

    اما آخرين سياه بازي اين جريان ، افتضاحي است كه شماري از همكاران سايت ضد انقلاب بالاترين در امتياز دادن و «داغ» كردن فيلم رقيب اخراجي ها در يك سايت جهاني فيلم به بار آورده اند به نحوي كه مراجعان غيرايراني سايت IMDB را به اعتراض واداشته است.

    يكي از همين به اصطلاح سبزها با انتقاد از ركوردسازي هاي دروغين رفقا مي نويسد: «لطفاً بدون تعصب اين مطلب را بخوانيد. اتفاق دردناكي افتاده است. حتما در جريان رقابت جنجالي دو فيلم «اخراجي هاي۳» و «جدايي نادر از سيمين» هستيد. و حتما مي دانيد كه جنبش سبز شديدا در تكاپو بود تا با تبليغ گسترده ركورد فروش تازه اي براي «جدايي نادر از سيمين» ثبت كند. مشكل از آنجا شروع شد كه دوستان جبهه سبز (شامل اينجانب) با مراجعه و ثبت نام در يكي از معتبرترين سايت هاي مرجع در زمينه فيلم (سايت IMDB) امتياز بالايي رو به اين فيلم دادند و اين هجوم بي سابقه باعث شد در يك چشم بر هم زدن اين فيلم آثار بزرگي چون پدرخوانده را نيز پشت سر بگذارد و برترين فيلم تاريخ سينما شود!!! خلاصه اين حركت كاملا عجيب كه فقط از مبتكراني مثل ما برمياد، باعث شد كه سروصداي مشتاقان فيلم در خارج درآمده و اعتراض كنند.»

    وي آنگاه متن يكي از همين اعتراض هاي خارجي را منتشر كرد كه در آن آمده است: شما خيلي رقت انگيز هستيد. اگر مي خواهيد هنرتان را با اين كار ثابت كنيد بفرماييد آقاي تحصيل كرده! اما لحظه اي درنگ كنيد! اين خريت است! شما [...]هاي مضحك واقعا فكر مي كنيد فيلم جدايي نادر از سيمين، فيلمي است كه در ژانر درام بالاتر از فيلم «پدرخوانده» و هزاران فيلم ديگر قرار بگيرد؟ چرا اين وبسايتي را كه تا بحال كم و بيش براساس واقع گرايي افراد از سراسر دنيا پيش رفته است و نه از روي احساس و بي منطقي و بي عقلي، با بي اعتباري خودتان بي اعتبار مي كنيد؟ چرا نمي توانيد شرافتمندانه رفتار كنيد؟
    منبع: تابناک
    ۱۳۹۰/۱/۱۷
    -پایان-

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •