از لحاظ منطقی در این ارتباط باید گفت به طور قطع و یقین نمی توان گفت هر فردی که حجاب کامل دارد حیا کامل هم دارد و هرکسی که بی حجاب است لزوما بی حیا نیز هست. یعنی نمی توان ارتباط منطقی در تساوی این دو مفهوم (حجاب و حیا) قائل شد. چرا که حیا یک امر درونی و مربوط به روان است و حجاب یک رفتار بیرونی است و مرتبط با اعضاء ولیکن شاهد مثال مذکور نیز از مغالطه رنج می برد. یعنی این استدلال که لزوما همه با حجابان بی حیا نیستند همان مقدار اشتباه است که ما بگوییم که هیچ ارتباطی بین ظاهر مرتب افراد و شخصیت علمی آنها وجود ندارد و ممکن است شخصیت علمی را ببینیم که با ظاهری ژولیده در اجتماع ظاهر شود! در حالی که چنین وضعی اصولا دیده نمی شود.