ايشان خاطرنشان كردند: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقدامات تدافعی و حصاركشی به دور خود نيست بلكه اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه برای يك ملت، حتی در شرايط فشار و تحريم، زمينه رشد و شكوفايی را فراهم می كند.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص سؤال يكی از دانشجويان مبنی بر اينكه «آيا انتقاد كردن به معنای تكميل كردن پازل دشمن است» تأكيد كردند: من به هيچ وجه اعتقادی به انتقاد نكردن ندارم بلكه همواره اصرار دارم، جريان دانشجويی موضع انتقادی خود را حفظ كند.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: اما در بيان انتقادها بايد به اين نكته توجه شود كه طرح آن به گونه ای باشد كه مقصود دشمن را برآورده نكند.

يكی از دانشجويان درخصوص «تفاوت برخی ديدگاههای كارشناسی با نظرات رهبری و اينكه آيا اين تفاوت ديدگاه به معنای مخالفت با ولايت و نظام است» پرسيده بود كه رهبر انقلاب اسلامی گفتند: هيچ نظر كارشناسی كه مخالف با نظر رهبری باشد به معنای مخالفت با ولايت نيست.
ايشان تأكيد كردند: كار كارشناسی و دقيق علمی، به هر نتيجه ای كه برسد، برای صاحب آن نظر، معتبر است و نبايد مخالفت با نظام تعبير شود.

ايشان همچنين با اشاره به سخنان يكی از دانشجويان ارتباط تشكلهای دانشجويی با مجموعه های دانشجويی دخيل در نهضت بيداری اسلامی را ضروری دانستند.

رهبر انقلاب همچنين درباره سخنان يكی از دانشجويان درباره كم تحركی شورايعالی فضای مجازی افزودند: نبايد برای ديدن نتايج فعاليت اين شورا تعجيل كرد چرا كه اينگونه كارها، نيازمند چند سال زمان است.
حضرت آيت الله خامنه ای در بخش دوم سخنانشان با طرح برخی از توقعات از مجموعه ها و محيطهای دانشجويی تأكيد كردند: دانشگاه يك جريان سيال متراكم از نيروست كه اگر آزاد و هدايت شود كشور را به طور كامل هدايت خواهد كرد.

ايشان توان متراكم محيطهای دانشجويی را متكی به دو عنصر نيروی فياض جوانی و نيروی ناشی از علم و دانش جويی دانستند و افزودند: دانشگاه می تواند با تكيه بر نشاط و اعتماد به نفس تشديد شده پس از انقلاب به همه توقعات پاسخ دهد.

رهبر انقلاب در تشريح اين توقعات، آرمانگرايی را به عنوان يك توقع اساسی مورد تأكيد قرار دادند و در سه بخش به تبيين آن پرداختند: آرمانگرايی در سياست، در علم و در معنويت و اخلاق.