آیت‌الله بهجت در پاسخ به این سؤال که افراد برای رفع فشار مشکلات چه کنند، گفت: تا می‌تواند استغفرالله بگوید،‌ اتوب الی الله بگوید، صلوات بفرستد. سلاحی که بدست ما داده شده است همین‌ها است.

محمدتقی بهجت فومنی متولد، دوم شهریور 1295 در فومن از عرفای به‌نام و از مراجع تقلید شیعه بود که در ۹۲ سالگی به علت ایست قلبی در بیمارستان ولی‌عصر قم درگذشت و در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد. به مناسبت سالروز درگذشت عارف بالله آیت‌الله بهجت بخشی از پرسش و پاسخ‌های منتشر نشده صورت گرفته مردم با ایشان را در ذیل ارائه می‌کنیم:

*جوانی هست که هر چه برای ازدواج می‌روند، درست نمی‌شود.
جواب: نماز حضرت جعفر(ع) را به ترتیب و با دعایی که در کتاب زادالمعاد آمده بخواند.

*خواستگاری برای دخترمان پیدا نمی‌شود، چه‌کار کنیم؟

جواب: نماز جعفر بخواند به ترتیب زادالمعاد. دعای زادالمعاد را هم بخواند. اگر بعد از نماز جعفر به سجده برود و در سجده این حاجت خودش را بخواهد یک مقداری هم چشمش را، پلکش را تر بکند ان‌شاءالله جهاتی از برای سرعت اجابت در این کار هست.

*چه کار کنیم محیط خانواده گرم و باصفا باشد؟

جواب: موافقت اخلاقی بین مرد و زن در محیط خانواده به صورت صد در صد برای غیر انبیاء و اولیاء(ع) غیر ممکن است لذا ما اگر بخواهیم محیط خانه، گرم و باصفا و صمیمی باشد فقط باید صبر و استقامت و گذشت و رأفت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد و اگر این‌ها نباشد اصطحکاک و برخورد پیش خواهد آمد. و همه اختلافات خانوادگی از همین جا ناشی می‌شود.