آقای مصطفوی پس از نقل اقوال لغویان نوشته است:
روشن شد که حقیقت زینت عبارت است از: نیکویی در ظاهر هر چیز است خواه عرضی یا ذاتی باشد پس زینت در زن هر آن چیزی است که از زیباییها و نیکوییهایش آشکار میشود. (17)
زینت طبیعی یا اکتسابی؟
در تبیین ابعاد زینت، توجه به این نکته ضروری است که واژه زینت براساس آنچه در بخش واژه شناسی روشن شد، به طور مطلق زینت اکتسابی و طبیعی را شامل میشود.
پی نوشت:
17. فتحیه فتاحیزاده: کتاب حجاب از دیدگاه قرآن و سنت: ص 26-25: گفتهی فراهیدی: العین، ج 7، ص 387. نوشتهی آقای مصطفوی: