يعني ماجراي سقيفه بني ساعده به نوعي مجمعي براي زير پا نهادن تقوي بوده است! آنان كه به علت دنيا دوستي، مقام دوستي و هزاران
دليل پوچ ديگر نتوانستند در مقابل دنيا و لذائذ آن صبر كنند و دار قرار را بر دار فنا برتري دهند مانند يهود و نصاري مي مانند كه به دروغ گفتند:"نحن
ابنا و اللّه و احباوه" گفتيم توكل يعني علم بدان كه هيچ مخلوقي توان ضرر رساندن ندارد. حال اين سؤال مطرح است كه چرا منصور از سر شهداي
اهل بيت موزه درست مي كند؟ اگر او توكل داشت از ترس اينكه شيعيان علي(علیه السلام) به او آسيب برسانند چنين جناياتي از او سر مي
زد؟ خليفه ي دوم اگر ذره اي از عدل در وجودش بود به هنگام تعيين شورا عبدالرحمن عوف را بر علي(علیه السلام) برتري نمي داد. از آنچه ذكر
شد بدست مي آيد كه در ميان مذاهبي غير از شيعه اثني عشري، هيچ يك از 7 طايفه فوق وجود ندارد پس به جرأت مي توان گفت:
خدا محبّ محبّين علي است!