این كارگردان گفت: فيلمنامه «33 روز» اداي ديني بود به كساني كه 33 روز مقاومت كردند؛ نه ‏تنها شيعيان بلكه همه اديان و اقوام گوناگون بودند كه در اين مقاومت حضور داشتند و اسرائيلي‌ها را به پذيرش خواسته‌هايشان وادار كردند.

وي همچنین ادامه داد: ما جنگ 33 روزه را دراماتيزه كرديم، چرا كه ظرف داستاني فيلم بسیار محدود بود و ما تلاش كرديم‌، حواشي مقاومت حفظ و حس شود. ما مي‌خواستيم با اخباري كه به مخاطب مي‌رسد، جاهای خالی رخدادهای ديگر لبنان را پوشش دهيم.

او درباره هزینه‌های ساخت «33 روز» اظهار داشته است: هزينه‌هاي لبنان خيلي با ايران تفاوت ندارد تا جايي كه من مي‌دانم، هزينه‌هاي «33 روز» بالاي يك ميليارد تومان شد و به نظرم در دنياي امروزي هزينه‌هايي اينچنين براي يك فيلم شوخي است.

علی دادرس، نویسنده این فیلمنامه اظهار داشته است: هر فيلمنامه‌اي كه روي كاغذ است‌، تا هنگام ساخت تغيير مي‌كند؛ يكسري از تغييرات به دليل مشكلات توليد است. فيلمنامه من خشن‌تر از اين بود و آقاي شورجه آن را تلطيف كردند.